
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi'nin, yaya geçişleri ve trafik ışıklarının bulunduğu caddelerde yazdığı Kürtçe uyarı yazılarının Diyarbakır Valiliği tarafından silinmesinin ardından belediye aynı yazıları tekrar yazdı. Bunun üzerine valilik belediyenin Kürtçe yazılarını bir kez daha sildi.
Diyarbakır Barosu Başkan Yardımcısı Mehdi Özdemir, farklı dillerde kamusal hizmete erişim sağlanmasının Türkiye’deki yapısal ve anayasal mevzuat açısından hukuki açıdan bir problem teşkil etmediğini iddia etti.
Kürtçe trafik yer yazılarının 15 yıldır kullanıldığını aktaran Özdemir, Kürtçe yazıların silinmesine, İçişleri Bakanlığı’nın 26 Temmuz’da yayımladığı genelgenin dayanak gösterildiğini anlattı.

