
Müze ve Ören Yerlerinde Türk Telekom ile Dijital Dönem Başlıyor!
Tahsin TUNA
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye genelindeki 216 müze ve ören yerinin teknolojik altyapı ve işletmesi için Türk Telekom ile 10 yıllık tarihi bir iş birliği protokolü imzaladı. Kamuoyunda "satış" iddialarıyla gündeme gelen ortaklığın, tamamen yerli ve milli bir dijital dönüşüm projesi olduğu açıklandı.
Yeni modelle birlikte müze ve ören yerlerinde akıllı biletleme, yapay zekâ destekli veri analitiği, AR/VR (sanal gerçeklik) uygulamaları ve yaygın Wi-Fi hizmeti devreye alınacak. Ayrıca T.C. kimlik kartları doğrudan "Müzekart" olarak kullanılabilecek.
Tek çatı altında toplanan yeni işletme ve gişe sistemi sayesinde kamunun 10 yılda 8 milyar lira tasarruf etmesi hedefleniyor. Türkiye’nin kültürel ve stratejik verileri, Türk Telekom altyapısıyla tamamen yurt içinde korunacak.
Görsel Altı / Sosyal Medya İçin Kısa Özet:
🏛️ Müzelerde Yapay Zekâ ve 5G Dönemi! Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türk Telekom, 216 müze ve ören yerini kapsayan 10 yıllık dijital dönüşüm protokolü imzaladı. Satış iddialarının aksine, proje tamamen kamunun bütçesini korumayı ve tarihi alanları en son teknolojiyle donatmayı hedefliyor.

